Monteroni D'Arbia Buonconvento - Reisverslag uit Ponte a Tressa, Italië van Henri Vossen - WaarBenJij.nu Monteroni D'Arbia Buonconvento - Reisverslag uit Ponte a Tressa, Italië van Henri Vossen - WaarBenJij.nu

Monteroni D'Arbia Buonconvento

Blijf op de hoogte en volg Henri

01 Januari 1970 | Italië, Ponte a Tressa

Volwassen mannen eten met elkaar een ijsje. Het is warm in Buonconvento. De terassen puilen uit met motormuizen die zich verzameld hebben om met elkaar een tourtocht te houden. Het verstoort wreed mijn rust en die van het dorp alhoewel de dorpelingen er geen last van lijken te hebben. Mijn armen hebben vandaag veel werk gedaan het waren veel steile klimmen en dalen. Het Toscaanse landschap heeft een ander gevoel gekregen dan mooie vergezichten op plaatjes gemaakt door mensen in auto's. Het is mooi en heet. Ik stel mij voor hoe het is als het hoogzomer is en te lopen. Heel kort maar.....
In een bar vanmiddag was op de TV de Paus te zien in Fatima in Portugal. Ik merkte op dat het mooie beelden waren waarna de barman zijn smartphone pakte en mij met uitgebreide verhalen foto's en video's liet zien van zijn reis naar Fatima. Aandoenlijk.
Langs het spoor lopen, tja daar gelden hier andere normen voor. De voetweg loopt gewoon langs het spoor. Kan ook wel met een dienstregeling waar per dag 2 treinen langskomen...en dan is er nog discussie over het wel of niet sluiten van de verkooppunten op de stations.
Het is zaterdag en het lijkt wel of alle Italiaanse mannen on hun groentetuin aan het werken zijn. Het bromt en het gromt aan alle kanten.
Onderweg een foto gemaakt van 2 dames onderweg naar Rome beiden Brits en getrouwd met een Italiaan. Zij ook een van mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Ponte a Tressa

Henri

Actief sinds 27 April 2017
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 11218

Voorgaande reizen:

04 Mei 2017 - 31 Oktober 2017

Via Francigena

Landen bezocht: