Van Campagnano naar La Storta - Reisverslag uit La Storta, Italië van Henri Vossen - WaarBenJij.nu Van Campagnano naar La Storta - Reisverslag uit La Storta, Italië van Henri Vossen - WaarBenJij.nu

Van Campagnano naar La Storta

Blijf op de hoogte en volg Henri

23 Mei 2017 | Italië, La Storta

Ik ben in Rome maar niet echt. In la Storta een buitenwijk van Rome op 20 km van de Sint Pieter. Kleine stad is het niet Rome. Aan de drukte en het verkeer begint het al wel Rome te worden. Ook rijden de stadsbussen hier al. Ik zou gewoon de bus kunnen nemen maar dan mis ik een paar stadsparken die nog op de route liggen en alle details die je met voettempo wel ziet.


Het is nog steeds heet. Het was vandaag al te heet voor de hond. De Nederlanders met een hond konden vandaag niet ver gaan. Halverwege zaten ze aan de kant en gingen daar een overnachting zoeken. Ik was blij dat ik vroeg was gaan lopen. Voor de ergste hitte had ik er al 20 km opzitten. Gelukkig was er vandaag ook veel schaduw. Ik ben blij dat ik hier niet loop in de zomer

Vanuit Campagnano loop ik door mooie rustige ruime groene buitenverblijven van Romeinen neem ik aan. De weg slingert langs staties die leiden naar de Sorbo kapel verscholen op een heuvel. om de 500 meter schat ik staat een groot kruis met een nummer. Het voert de verwachting wel op over de kapel zelf.
Daar zullen niet veel.oudere mensen te voet komen; de laatste 100 meter gaat stijler dan stijl. ik wordt beloond met prachtige fresco"s op het plafond. Ovetal hangen bordjes met Silencio, stilte! Maar dat geldt blijkbaar niet voor de zuster die luid toeterend aan komt rijden en een pizza afgeeft opzij van de kapel. Aan wie kan ik jammer genoeg niet zien

Een lekkere cappuccino in Formello. Iedereen komt en gaat. Ciao!

Zoals zo vaak zijn de beschrijvingen op de informatieborden heel interessant en wat er te zien is, voor mij niet goed te zien. Zeker als het gaat om resten van bewoning van 3000 jaar terug. Er moet op 12 hectaren groot een stad geweest zijn. Ik zie alleen rotsen en gaten en een soort van huis zoals het er toen geweest is nagemaakt. Maar goed een les geschiedenis is ook leuk.

De boeren in de buurt van La Storta zijn blijkbaar bang dat wandelaars stukken van de weg gaan afsnijden over hun land. Kilometers lang is het pad aan weerszijden keurig afgezet met houten balustrades. Verdwalen is in ieder geval niet mogelijk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, La Storta

Henri

Actief sinds 27 April 2017
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 11221

Voorgaande reizen:

04 Mei 2017 - 31 Oktober 2017

Via Francigena

Landen bezocht: