Metz naar camping Parquis - Reisverslag uit Corny-sur-Moselle, Frankrijk van Henri Vossen - WaarBenJij.nu Metz naar camping Parquis - Reisverslag uit Corny-sur-Moselle, Frankrijk van Henri Vossen - WaarBenJij.nu

Metz naar camping Parquis

Blijf op de hoogte en volg Henri

16 Juli 2017 | Frankrijk, Corny-sur-Moselle

Metz is een stad aan het water. De oude stad hangt van bruggen aan elkaar. De Moesel meandert om en in Metz. Buiten de oude stad is het een echte Franse stad. Groots en ruim opgezet. Langzaam loop ik van Metz weg. Langs een stukje rivier en dan weer in een klein buitenwijkje. De bebouwing maakt plaats voor een stukje groen en langzaam ga ik omhoog. De eerste kilometers is een parklandschap met villa's en kleine dorpjes die allemaal nog de naam Metz in hun naam hebben. Van Metz weg en naar Metz toe gisteren een heel ander landschap. Gisteren korenvelden vandaag wijn. Ik kom door Scy-Chazelles. Daar lopen bussen Japanners. Op het Europaplein blijkt waarom. Een groot monument van Europa met alle EU landen. Het geboortehuis van Schuman, de initiator van verenigd Europa ligt er en zijn graf in het kerkje. Nu zie ik ook weer wat de Britten aanrichten met hun Brexit. Het is zondag. Dat is goed te merken aan de mountanbikers die soms rakelings langs mij scheren. Het weer is instabiel dat is goed te voelen, zweetweer.