La Paquis naar Pagny sur Moselle - Reisverslag uit Pagny-sur-Moselle, Frankrijk van Henri Vossen - WaarBenJij.nu La Paquis naar Pagny sur Moselle - Reisverslag uit Pagny-sur-Moselle, Frankrijk van Henri Vossen - WaarBenJij.nu

La Paquis naar Pagny sur Moselle

Blijf op de hoogte en volg Henri

17 Juli 2017 | Frankrijk, Pagny-sur-Moselle

Eigenlijk omgekeerd. Was om vijf uur wakker. Om zes uur op. Trein naar Pagny sur Moselle genomen zonder tent en van daar teruglopen naar de tent. Al met al dus eerst naar het station van Novelle sur Moselle lopen. Van het station Pagny sur Moselle naar de GR en op het eind van de GR weer naar de camping een kleine 10 km extra. Ik vraag me af op dat opweegt tegen het lopen met 12 kilo minder. Het zijn wel mooie kilometers. Het is vroeg heet. Gelukkig loop ik door koele bossen vol stilte. Veel vogels en andere kleine dieren schieten weg als ik nader. Sommige kleine insecten gaan met mij mee in mijn haar. Het dorpje Onville waar ik doorheen kom lijkt zo ongeveer helemaal te koop of in renovatie. Mooie oude typische huizen van de streek. Goed tegen hitte en tegen kou. En weer gaat het verder door mooie statige bossen waar ik de eerste van vandaag ben neem ik aan nadat ik ongeveer veranderd ben in een lopend spinnenweb. Ach ja heb ik geen last van vliegen en muggen. Elk dorp heeft een vervallen hotel. Opvallend is dat de Boulangerie ook vaak gesloten is. Ook hier zijn de voorzieningen steeds minder. Ik tref het weer. Juist vandaag is de vakantiedienstregeling van de franse spoorwegen ingegaan. Gelukkig helpt Google. Ik reis eerst de andere kant op om daarna weer terug te gaan. Scheelt een uur.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Pagny-sur-Moselle

Henri

Actief sinds 27 April 2017
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 11144

Voorgaande reizen:

04 Mei 2017 - 31 Oktober 2017

Via Francigena

Landen bezocht: